Zde se nacházíte:
Informace o publikaci
Klíčová kompetence (nejen) pro umělecké obory v evropském kurikulu: analytické vysvětlení
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2022 |
Druh | Článek v odborném periodiku |
Časopis / Zdroj | Studia Paedagogica |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
www | http://journals.phil.muni.cz/studia-paedagogica/article/view/33384/28551 |
Doi | http://dx.doi.org/10.5817/SP2022-3-1 |
Klíčová slova | cultural awareness and expression; competence; literacy; educational objective; expression; reflection; creativity |
Popis | V článku je teoreticky analyzována klíčová kompetence kulturní povědomí a vyjadřování scílem objasnit její strukturu a charakterizovat způsoby její realizace ve vzdělávací praxi. Důraz je kladen na kreativní povahu této kompetence a na její vztah k poznávacím procesům. Z toho vyplývá úzká vazba této kompetence na kulturní obsah, bez kterého ji nelze rozvíjet. S oporou o historický vývoj pojmu exprese vefilozofii a v estetice je navržen teoretický model pro vysvětlování kreativních postupů vedoucích k rozvoji této klíčové kompetence v kontextu historického vývoje kultury. Na základě tohoto modelu jsou diskutovány možnosti alimity zkoumání ahodnocení projevů kompetence kulturní povědomí a vyjadřování ve vzdělávací praxi. |
Související projekty: |