Zde se nacházíte:
Informace o publikaci
Diagnostická role jako výzva pro učitele v současném individualizovaném předškolním vzdělávání
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2023 |
Druh | Článek ve sborníku |
Konference | Učiteľ(ka) predprimárneho vzdelávania: trendy, premeny a výzvy učiteľského povolania |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
www | https://omep.sk/wp-content/uploads/2013/03/Zborn%C3%ADk-konferencia-Bratislava-2023.pdf |
Klíčová slova | Preschool education; diagnosing; individualization. |
Popis | Respekt k individualitě a jedinečnosti každé dětské osobnosti se stal základním konceptem současného předškolního vzdělávání. K jeho naplňování pomáhá učitelům kromě využívání přiměřených metod a forem práce zejména dovednost průběžného pedagogického diagnostikování, posílená znalostmi v oblasti předškolní pedagogiky a vývojové psychologie. Individualizace vzdělávání proto vyžaduje sledování a dokumentování osobních vzdělávacích potřeb, zájmů a pokroků dítěte a následnou diferenciaci vzdělávací nabídky, případně intervenci. Jaká je kvalita diagnostických dovedností učitelů mateřských škol je ústřední téma celého textu. |