Informace o publikaci

Sexy or sexist? Assessing sexist advertising from the perspective of equality and morality

Název česky Sexy nebo sexistická? Hodnocení sexistické reklamy z hlediska rovnosti a morálky
Autoři

KVASNICOVÁ Jana

Rok publikování 2023
Druh Další prezentace na konferencích
Citace
Popis Představila jsem případovou studii dvou hlavních rozhodnutí českých soudů soudů zaměřených na sexistickou reklamu. Analyzovala jsem dialog mezi krajským soudem a Nejvyšším správním soudem a jejich argumentaci založenou na důstojnosti a rovnosti na straně jedné a argumentem obscénnosti na straně druhé. Budu se zabývat, která ze zmíněných hodnot je může ospravedlnit omezení svobody projevu v demokratické společnosti. Zařadila jsem i feministickou kritiku rozhodnutí Nejvyššího správního soudu ve věci ve světle teorie Catherine MacKinnon, která kritizovala protipornografické zákony (obscenity law), a argumentovala pro to, že by v daném případě měla být konfliktní hodnotou rovnost. Vysvětlila jsem rovněž, proč je sexistická reklama v rozporu s principem rovnosti a limity liberální teorie svobody projevu v kontextu genderové (ne)rovnosti.

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.

Další info