Informace o publikaci

Jakou teorii geografie bychom měli učit studenty a studentky učitelských studií?

Autoři

DANĚK Petr

Rok publikování 2024
Druh Vyžádané přednášky
Fakulta / Pracoviště MU

Přírodovědecká fakulta

Citace
Popis V akademické geografii dnes převažují kritické interpretativní přístupy nad dřívějšími kvantitativně-analytickými nebo tradičními. Středoškolské geografické vzdělávání je naopak stále ukotveno převážně v tradičních přístupech. To má zásadní dopady na představy o světě, které získávají absolventi škol, i na zájem o studium geografie na univerzitě. Příspěvek identifikuje kořeny problému ve vývoji geografického myšlení, a na příkladech chápání prostoru a regionu navrhuje cesty k oslabení rozporu mezi akademickou a školskou geografií.

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.

Další info

K vyhodnocování tohoto webu a k personalizaci obsahu a reklam používáme soubory cookies. Když klikněte na „přijmout cookies", poskytnete nám souhlas k jejich uložení, správě a analýze. Upravit možnosti

Jen nezbytné Přijmout cookies