Informace o publikaci

Eleousa

Autoři

NOVOTNÁ Pavla STADLEROVÁ Hana

Rok publikování 2024
Druh Uspořádání workshopu
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
Popis Výzkumné pedagogické intervence byly ve formě workshopu součástí výzkumného a uměleckého rozvojového projektu autorek z oblasti art-based-research, založeného na analýze tvůrčího procesu a jeho výsledcích, neverbálních a verbálních reakcí dětských autorů, holistickém přístupu s důrazem na získávání výtvarných zkušeností v preprimárním uměleckém vzdělávání. Záměrem bylo hlouběji porozumět způsobům, jakým se děti výtvarně vyjadřují k vybraným prekonceptům. Cílem bylo rozpoznání jedinečné hodnoty samotného prožitku a podpora autenticity výtvarného vyjádření. Snahou tedy nebylo pouze najít přímé paralely mezi zobrazenými a popisnými výrazy, které děti uváděly. Výběr heterogenní skupiny byl cílený – jedná se o jednu ze tříd fakultní mateřské školy. Záměrem intervence bylo také provázat didaktickou přípravu s reflektovanou praxí studentů, kteří na fakultních školách realizují výtvarné činnosti a mají různorodé zkušenosti, jak jejich nabídka v mateřských školách probíhá. Intervence měly proto prokázat smysluplnost výstupů, které jsou předškolním vzděláváním očekávány a je reálné je s dětmi uskutečnit.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.

Další info