
K některým otázkám vzdělávání trenérů
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2006 |
Druh | Článek ve sborníku |
Konference | Sport a kvalita života 2006. |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Obor | Sport a aktivity volného času |
Klíčová slova | The Sports Coach; the Profession of the Coach; Coach Education; In-service Education of Coaches. |
Popis | Příspěvek je úvodním teoreticko-empirickým vstupem do problematiky vzdělávání trenérů, jedné z nedílných součástí široce koncipovaného projektu Trenér, cesta k profesi a její gradace, na jehož realizaci se podílí Katedra společenských věd FSpS MU. Autoři vnímají trenérství jako profesi rozličných podob, která od svých vykonavatelů vyžaduje nejen široké odborné znalosti, ale také osobnostní předpoklady a sociální dovednosti. Úspěch trenéra je obvykle zakotven ve vztahu se sportovci, v motivaci, v důvěře a osobním nasazení. Jeho profesní role a poslání se mění v souvislosti s měnící se podobou sportovního světa, vyšší nároky jsou kladeny na trenérovy vůdcovské, strategické a taktické schopnosti i na jeho pedagogickou odpovědnost. V důsledku přirozených proměn trenérské profese přitahuje stále více pozornosti otázka vzdělávání trenérů. Teoretické pojednání je doplněno o dílčí výsledky předvýzkumu zaměřeného na otázky kariéry a vzdělávání trenérů. |