Informace o publikaci

Nové přístupy k výuce předmětů softwarového vývoje

Autoři

PITNER Tomáš ŠKRABÁLEK Jaroslav

Rok publikování 2009
Druh Článek ve sborníku
Konference Tvorba Softwaru 2009
Fakulta / Pracoviště MU

Fakulta informatiky

Citace
Obor Informatika
Klíčová slova education of SW developers Person centered approach student teacher congruency acceptance empathy Rogers
Popis Článek popisuje motivaci, proč uplatňovat v technickém vzdělávání - při výchově softwarového inženýra - humanistické psychologické přístupy - konkrétně přístup orientovaný na člověka (Person-Centered Approach, PCA) zavedený v psychologii 50. let Rogersem. Na základě průzkumů zdůvodňuje, jaký profil absolventa je praxí žádán, jakou roli zde hrají transverzální kompetence (soft-skills) a jak je cíleně pěstovat. Uvádí zkušenosti z konkrétních kurzů jak v Česku (FI MU v Brně), tak na Vídeňské univerzitě. Popisuje případovou studii zavádění prvků PCA do dalších předmětů na FI MU.

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.

Další info