![Důležité termíny](https://cdn.muni.cz/media/3633704/image_2.jpg?mode=crop¢er=0.5,0.5&rnd=133572412150000000&heightratio=0.5&width=278)
Informace o publikaci
Nové přístupy k výuce předmětů softwarového vývoje
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2009 |
Druh | Článek ve sborníku |
Konference | Tvorba Softwaru 2009 |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Obor | Informatika |
Klíčová slova | education of SW developers Person centered approach student teacher congruency acceptance empathy Rogers |
Popis | Článek popisuje motivaci, proč uplatňovat v technickém vzdělávání - při výchově softwarového inženýra - humanistické psychologické přístupy - konkrétně přístup orientovaný na člověka (Person-Centered Approach, PCA) zavedený v psychologii 50. let Rogersem. Na základě průzkumů zdůvodňuje, jaký profil absolventa je praxí žádán, jakou roli zde hrají transverzální kompetence (soft-skills) a jak je cíleně pěstovat. Uvádí zkušenosti z konkrétních kurzů jak v Česku (FI MU v Brně), tak na Vídeňské univerzitě. Popisuje případovou studii zavádění prvků PCA do dalších předmětů na FI MU. |