Zde se nacházíte:
Informace o publikaci
K didaktické interpretaci lyriky v čítankách pro primární školu
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2010 |
Druh | Kapitola v knize |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Popis | V návaznosti na výsledky výzkumu čtenářské recepce lyriky žáky primární školy s různými dispozicemi se příspěvek věnuje reflexi básnické obraznosti a slovní hry v lyrických textech vybraných čítanek pro 5. ročník základní školy. Sledovány jsou jak typy zařazené lyrické poezie, tak především rozsah a způsob práce s přítomnými prvky nepřímých pojmenování a jazykové hry. Na základě analýzy této stránky učebnic jsou jako základní konstatování vymezeny tři různé přístupy k práci s lyrickou poezií lišící se mírou vedení žáků k vnímání sledovaných jazykových jevů a jejich estetické funkce a představované čítankami nakladatelství Alter a Fragment, Didaktis a Nová škola, Prodos. |
Související projekty: |