Informace o publikaci

Učitel-expert. Přehled výzkumných trendů a jejich výsledků

Autoři

PÍŠOVÁ Michaela

Rok publikování 2010
Druh Článek v odborném periodiku
Časopis / Zdroj Pedagogika
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
Obor Pedagogika a školství
Klíčová slova expert teacher; expertise; expert performance; approaches to research of expertise; adaptive vs. routine expertise; identification of an expert teacher;
Popis Tato přehledová studie je věnována výzkumu expertnosti v učitelské profesi. Po vymezení základních pojmů shrnuje přístupy k obecnému výzkumu expertnosti a expertního výkonu v různých oblastech lidské činnosti a jeho výstupy, dále se zaměřuje na specifické přístupy k výzkumu tohoto konstruktu v profesi učitele, konkrétně na přístup statický a přístup dynamický / procesuální. Pozornost je rovněž věnována kritériím identifikace učitele-experta a naznačeny jsou žádoucí směry dalšího výzkumu v dané oblasti

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.

Další info