Zde se nacházíte:
Informace o publikaci
Návrh kategoriálního systému pro analýzu výuky reálií a interkulturní komunikativní kompetence ve výuce cizímu jazyku
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2010 |
Druh | Další prezentace na konferencích |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Popis | Cílem prezentace bylo představení teoreticko-metodologických východisek pro výzkum výuky reálií a interkulturní komunikativní kompetence (IKK) ve výuce cizímu jazyku. Pro účely výzkumu tohoto typu byl vytvořen Model interkulturní komunikativní kompetence v jazykovém vzdělávání, který vytvořil základ pro tvorbu kategoriálního systému pro analýzu výuky reálií a IKK. Kategoriální systém obsahuje deset kategorií, které jsou dále členěny dle tří základních teoretických doporučení pro výuku IKK na kategorie reflektující zaměření na Big-C Culture nebo small-c culture, kulturně-obecné nebo kulturně-specifické obsahy a kognitivní, afektivní či behaviorální/konativní rovinu rozvíjení IKK. |
Související projekty: |