Zde se nacházíte:
Informace o publikaci
Phonetik-Unterricht als Teil der Deutschlehrerausbildung: Methodisch-didaktische Aspekte
Název česky | Výuka fonetiky jako součást vzdělávání učitelů němčiny: metodicko-didaktické aspekty |
---|---|
Autoři | |
Rok publikování | 2010 |
Druh | Článek ve sborníku |
Konference | New Pathways in the Professional Development of Teachers Neue Wege in der Professionalisierung von Lehrer/-inne/-n |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Obor | Jazykověda |
Klíčová slova | Comparing German and Czech system of sounds; difficulties in pronunciation; standard German pronunciation |
Popis | Na základě analýzy výslovnosti studentů, kteří absolvují předmět Fonetika a fonologie němčiny v 1. ročníku, lze vysledovat typické výslovnostní chyby českých rodilých mluvčích. Z analýzy vyplývá i optimalizace pořadí jednotlivých fonetických jevů, tak aby studenti zvládli výslovnost i metodiku odstraňování výslovnostních chyb. Důležitý je rovněž výběr vhodných studijních materiálů, proto si studenti vypracovávají vlastní fonetický slovník. |