Informace o publikaci

Případové studie tvorby kurikula: učitel v roli tvůrce kurikula

Autoři

PÍŠOVÁ Michaela KOSTKOVÁ Klára VLČEK Petr

Rok publikování 2011
Druh Článek ve sborníku
Konference Projekt Kurikulum G. Sborník příspěvků z Národní konference
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
www http://digifolio.rvp.cz/artefact/file/download.php?file=37891&view=5123
Obor Pedagogika a školství
Klíčová slova case studies; teacher; curriculum design; curriculum functions; educational aims and content
Popis Příspěvek představuje třetí fázi výzkumu kurikulární reformy na gymnáziích. Výzkumné otázky se týkaly implementace RVP jako tvorby ŠVP. Cílem případových studií bylo postihnout průběh tohoto kurikulárního procesu. Pozornost byla věnována funkcím kurikula v rovině práce s cíli a obsahy, kurikulárního plánování a řízení výuky i faktorům, které tvorbu ŠVP ovlivňují. Případové studie umožnily zaměřit se na úroveň oborově specifickou, tj. perspektivu různých školních předmětů. Vznikla tak série desíti portrétů, které ukázaly na určité společné transdisciplinární aspekty sledované problematiky.

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.

Další info