Zde se nacházíte:
Informace o publikaci
Případové studie tvorby kurikula: učitel v roli tvůrce kurikula
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2011 |
Druh | Článek ve sborníku |
Konference | Projekt Kurikulum G. Sborník příspěvků z Národní konference |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
www | http://digifolio.rvp.cz/artefact/file/download.php?file=37891&view=5123 |
Obor | Pedagogika a školství |
Klíčová slova | case studies; teacher; curriculum design; curriculum functions; educational aims and content |
Popis | Příspěvek představuje třetí fázi výzkumu kurikulární reformy na gymnáziích. Výzkumné otázky se týkaly implementace RVP jako tvorby ŠVP. Cílem případových studií bylo postihnout průběh tohoto kurikulárního procesu. Pozornost byla věnována funkcím kurikula v rovině práce s cíli a obsahy, kurikulárního plánování a řízení výuky i faktorům, které tvorbu ŠVP ovlivňují. Případové studie umožnily zaměřit se na úroveň oborově specifickou, tj. perspektivu různých školních předmětů. Vznikla tak série desíti portrétů, které ukázaly na určité společné transdisciplinární aspekty sledované problematiky. |