Project information
Measurement of Citizens Satisfaction with Public Sector Services as Integra Part of Quality management in Public Sector Organizations
- Project Identification
- GA402/07/1486
- Project Period
- 1/2007 - 12/2009
- Investor / Pogramme / Project type
-
Czech Science Foundation
- Standard Projects
- MU Faculty or unit
-
Faculty of Economics and Administration
- doc. PhDr. Růžena Lukášová, CSc.
- Ing. Svatava Nunvářová, Ph.D.
- doc. Ing. David Špaček, Ph.D.
- Keywords
- citizens satisfaction, citzens satisfaction measurement, public services, public sector
The degree of satisfaction of citizens with public services is a significant indicator of public services quality. Surveys of citizens satisfaction therefore represent an importnatn technique for obtatining the feedback from the public for public sector organizations and the starting point for goal-directed improvement of services. Measurements of satisfaction of citizens may bring the information enbling selection of the effective steps leading to the real improvement only if the measuring tools are based on knowledge of the key dimensions of service quality reflecting expectations of users in relation to the services question. Unlike the foreign countries where a number of researches focused on identification odf dimensions of the public service quality were already carried out, no researches of this kond have been realized in the Czech Republic yet. Purpose of the research project is therefore as folows: map the current knowledge concerning measuremnt of citizens satisfaction with the public services, identify the key quality dimensions in two selected sectors and their relative importnace for ndividual segments of users and prpare the methodological qouide presenting possible procedures of measurement of citizens satisfaction with the public services.
Publications
Total number of publications: 37
2017
-
Měření spokojenosti občanů jako nástroj zlepšování kvality veřejných služeb: metodologické aspekty
Pracovní potenciál a jeho proměny v čase. Sborník příspěvků z mezinárodní konference PPAO 2017., year: 2017
2010
-
Measurement of Citizens’ Satisfaction: The Key Quality Attributes of Local Authority Services
Review of Management and Economical Engineering, year: 2010, volume: 9/2010, edition: 5
-
Řízení kvality veřejných služeb ve vztahu ke spokojenosti klientů/občanů
Řízení veřejných výdajů na regionální úrovni : sborník příspěvků 2. sekce mezinárodního vědeckého semináře pořádaného Katedrou veřejné ekonomie Ekonomicko-správní fakulty Masarykovy univerzity, year: 2010
-
Současné požadavky na řízení kvality ve veřejné správě
Veřejná správa, year: 2010, volume: 2010, edition: 7
-
Specifika veřejné správy a požadavky na řízení její kvality v současné zahraniční literatuře
Bílá místa teorie a černé díry reforem ve veřejném sektoru II, year: 2010
-
Vybrané nástroje řízení kvality veřejných služeb
XII. MEZINÁRODNÍ KOLOKVIUM O REGIONÁLNÍCH VĚDÁCH, year: 2010
2009
-
Criteria for Measurement of Citizen Satisfaction with Public Services: Public Libraries
Year: 2009, type: Conference abstract
-
Customer and Employee Views of Quality Attributes of Public Libraries
The International Journal of Knowledge, Culture & Change Management, year: 2009, volume: Volume 9, edition: 8
-
Kritéria kvality obecních úřadů - porovnání pohledu zaměstnanců a klientů
Regionálna a miestna verejná správa v znalostnej ekonomike, year: 2009
-
Kritéria spokojenosti s elektronickými službami
Měření spokojenosti občanů s veřejnými službami jako součást řízení kvality v organizacích veřejného sektoru, year: 2009, number of pages: 6 s.