Project information
Koncept výzkumu aktivit a jevů v současném světě v kontextu sociální pedagogiky
(KoVySocped)
- Project Identification
- MUNI/A/1312/2014
- Project Period
- 1/2015 - 12/2015
- Investor / Pogramme / Project type
-
Masaryk University
- Grant Agency of Masaryk University
- Category A
- MU Faculty or unit
-
Faculty of Education
- Mgr. Lenka Gulová, Ph.D.
- Mgr. Jan Buchta
- Mgr. Martina Hrdá, Ph.D.
- doc. Mgr. Dušan Klapko, Ph.D.
- Mgr. et Mgr. Veronika Kolaříková, Ph.D.
- Mgr. et Mgr. Markéta Košatková, Ph.D.
- Mgr. et Mgr. Martina Kurowski, Ph.D.
- Mgr. Margita Michaelová
- Mgr. Veronika Michovská, Ph.D.
- Mgr. Lukáš Musil
- doc. PhDr. Jiří Němec, Ph.D.
- MgA. Lenka Polánková, Ph.D.
- Mgr. Simona Řádková, DiS.
- Mgr. Michael Schmidt
- Mgr. Barbara Strobachová, Ph.D.
- doc. Mgr. Radim Šíp, Ph.D.
- Mgr. František Trapl, Ph.D.
- Mgr. Lenka Vráželová
Cílem projektu je nadále implementovat výzkumná témata doktorských a navazujících magisterských studentů do oblastí, kterými se zabývá tým pracovníků v prostředí katedry sociální pedagogiky a která reagují na současné problémy společnosti. Projekt se soustřeďuje na oblast uplatnění metodologie v pedagogické a sociální praxi. Výzkumná šetření doktorandů a akademických pracovníků katedry, jednotlivců a týmu budou směřovat do několika zásadních témat, do oblasti prevence, dále se zde objevuje téma aktivizace vztahující se k různým cílovým skupinám a téma jinakosti, které je součástí multikulturní výchovy i sociální pedagogiky. Jedno z profilujících témat katedry, vzhledem k obsahovému zaměření studijního oboru Sociální pedagogika a volný čas (v programu Pedagogika) je výzkum aktivit a jevů, které se váží k fenoménu volného času dětí a mládeže. Detailní poznání tohoto klíčového pole je důležité nejen ve vztahu k teoretickému rozvoji oboru (základní výzkum), ale i pro vytvoření vhodných edukativních strategií rozvoje osobnosti jedinců především prostředky, které se přirozeně a tradičně pojí s volným časem (hra, pobyt v přírodě, zkušenostní učení, konstruktivistický rozvoj poznání atd.) a též vytváří prostor pro primární prevenci sociálně patologických jevů.
Publications
Total number of publications: 29
2015
-
Aplikace mechanismů sociální pedagogiky do sociální a pedagogické práce – praxe a výzkum
Year: 2015, edition: Vyd. 1., number of pages: 154 s.
-
Aplikace mechanismů sociální pedagogiky do sociální a pedagogické práce; praxe a výzkum
Year: 2015, type: Editorship of scientific publication
-
Aplikace mechanismů sociální pedagogiky do sociální a pedagogické práce; praxe a výzkum
Year: 2015, type:
-
Aplikace metod dramatické výchovy do sociálně pedagogické práce se sociálně znevýhodněnými skupinami
Year: 2015, type: Workshop
-
Děti a mládež v systému sociální prevence na Svitavsku
Year: 2015, type: Appeared in Conference without Proceedings
-
Diskurzivní analýza v sociálně pedagogickém výzkumu diverzity žáků
Year: 2015, type: Appeared in Conference without Proceedings
-
Diskurzivní analýza výpovědí o islámu
Year: 2015, type: Appeared in Conference without Proceedings
-
Dramatická a multikulturní výchova jako součást vzdělávání pedagogů; aplikace do praxe
Year: 2015, type: Workshop
-
Edukační potenciál muzea a výzkum národní identity
Year: 2015, type: Appeared in Conference without Proceedings
-
How to Deconstruct Stereotypes of Labeling: Case Study
Year: 2015, type: Appeared in Conference without Proceedings