Moderování designových workshopů a základy facilitace

Kurz je zaměřený na rozvoj facilitačních dovedností. Účastníci a účastnice se během 13 týdnů naučí efektivně vést workshopy, týmové diskuze a skupinové procesy., jako například: Schůzky se zákazníky i s kolegy. Aktivity, u kterých je zásadní zapojení všech členů týmu. Náročné diskuze, v rámci kterých je třeba dojít ke shodě. Výzkumné a designové workshopy jako design sprint a další. Retrospektivy projektů. Kreativní přemýšlení o možných produktových inovacích. Proces sdělování a přijímání zpětné vazby. Kurz kombinuje synchronní online setkání s samostudiem v e-learningovém prostředí. Program je rozdělen do čtyř hlavních bloků pokrývajících základy facilitace, přípravu workshopů, strukturování aktivit a zvládání skupinové dynamiky. Účastníci získají praktické zkušenosti skrze různé úkoly a facilitační výzvy. Výhodou je znalost základních principů designového myšlení a metod, které jsou využívány v rámci designového principu. Nicméně i bez této předchozí zkušenosti pro vás bude kurz přístupný.

Kurz je vhodný především pro vedoucí týmů, komunit a mezioborových projektů, facilitátory, konzultanty, HR profesionály a všechny, kdo chtějí zlepšit své komunikační a facilitační dovednosti.

Termíny kurzu

Období výuky 4. 3. – 27. 5. 2025
Počet účastníků
20 až 40

Při počtu účastníků nižším než 20 se kurz nebude konat

Cena

3 500 Kč

Prvním 40 uchazečům podle pořadí podání přihlášky bude zaslán odkaz pro úhradu kurzu.

Místo konání

Online kurz

Kurz tvoří 5 online synchronních setkání + samostudium asynchronních modulů.

Přihlásit se

Termín přihlášení
do 19. 1. 2025 (včetně)

Vše o studiu

Co se naučíte

Kurz je rozdělen do čtyř hlavních obsahových bloků, které se postupně zaměřují na různé aspekty facilitace s cílem poskytnout účastníkům komplexní znalosti a dovednosti potřebné pro efektivní vedení workshopů, týmových diskuzí a skupinových procesů. Každý blok je strukturován tak, aby postupně prohluboval jejich porozumění a schopnosti v oblasti facilitace. První blok se zaměřuje na základy facilitace, kde se účastníci seznámí s klíčovými dovednostmi a nástroji facilitátora. Cílem je, aby účastníci získali základní porozumění facilitaci a její roli v týmu. Druhý blok se zaměřuje na přípravu workshopu, kde se účastníci učí mapovat stakeholdery, vybírat vhodné typy workshopů a připravit vše potřebné pro úspěšné facilitované setkání. Třetí blok rozšiřuje znalosti o návrh struktury workshopu, výběr metod a aktivit. Důraz je kladen na praktické aspekty, jako je tvorba časové osy a udržení energie účastníků. Čtvrtý blok se zaměřuje na práci facilitátora při samotném workshopu, zejména na zvládání skupinové dynamiky, rozpoznávání a řešení konfliktů a práci s rolemi ve skupině. Kurz je zakončen sebereflexí a zpětnou vazbou, která poskytuje lektorům přehled o pokrocích účastníků a o tom, jak efektivně dokázali aplikovat nabyté znalosti a dovednosti.

Online setkání:
 4.3.2025 16.30 - 19.30
 25.3.2025 9.00 - 12.00
 15.4.2025 9.00 - 12.00
 6.5.2025 9.00 - 12.00
 27.5.2025 16.30 - 19.30

Uplatnění znalostí

Absolventi budou schopni efektivně vést designové a týmové workshopy, čímž zlepší produktivitu a kreativitu svých týmů.Schopnost moderovat diskuze a řídit skupinové procesy přispěje k lepší spolupráci mezi členy týmů, zlepšení komunikace a rozhodovacích procesů.Facilitace a moderování workshopů jsou dovednosti vysoce ceněné v oblastech projektového řízení, výzkumu, designu a HR, což absolventům poskytne výhodu na trhu práce.Budou lépe připraveni na náročné diskuze a řešení konfliktů, což zvýší jejich profesionalitu a hodnotu pro organizace.

Jak se přihlásit

Přijímací řízení

Kurz bude otevřen při minimálním počtu 20 přijatých uchazečů. Přijato bude maximálně 40 uchazečů.

Uchazeči podávají elektronickou přihláškuPo ukončení sběru přihlášek (po 19. 1. 2025) budou prvním 40 uchazečům podle pořadí podání přihlášky zaslány pokyny pro podmíněný zápis a ztotožnění (ztotožňují se pouze uchazeči, kterým dosud nebyly vydány přihlašovací údaje do Informačního systému MU) a odkaz pro úhradu kurzu. Všechny tyto administrativní úkony je možné provést online. V případě neuhrazení poplatku ve stanoveném termínu bude místo nabídnuto dalšímu uchazeči v pořadí.

UPOZORNĚNÍ: Při zakládání přihlášky, prosíme, čtěte pokyny systému, vyplňte všechny povinné rubriky, ověřte svůj zadaný e-mail a zapamatujte si heslo, které do přihlášky zadáte. Pro vrácení zpět do přihlášky je bude po Vás systém vyžadovat. Jakmile vyplníte všechny povinné rubriky, umožní Vám systém přihlášku podatPro určení pořadí uchazečů musí být přihláška podaná. V případě, že nebudou vyplněny všechny povinné rubriky, systém neumožní podání přihlášky. Přihláška tak zůstane ve stavu založená, ale nepodaná.
Uchazeči, kteří již mají z minulosti přihlašovací údaje do Informačního systému MU, mohou podat e-přihlášku autentizovaně (po přihlášení do IS MU). Systém předvyplní jejich osobní údaje, které stačí jen zkontrolovat, případně opravit. Do přihlášky pak není nutné zadávat žádné heslo a do přihlášky je možné se vrátit kdykoli přímo v IS MU.

Požadované doklady

Úřední konverze maturitního vysvědčení nebo VŠ diplomu se dokládá přímo do e-přihlášek. Absolventi MU mohou doložit prostý sken diplomu.

Podmínky pro přijetí

Průběh studia, lektoři

Podmínky pro ukončení

Pro úspěšné absolvování je vyžadována minimálně 80% účast na e-learningu, účast na třech ze čtyř synchronních setkání, přítomnost na závěrečném setkání a plnění průběžných úkolů s následnou reflexí.

Lektoři

Informace o kurzu

Zajišťuje Filozofická fakulta
Garant
Hodinová dotace 15
Délka vzdělávání v týdnech 13
Mikrocertifikát Ano

Váháte?
Máte otázku?

Zajímá vás obsah a podmínky studia kurzu Moderování designových workshopů a základy facilitace? Zeptejte se nás:

Dotazy k přijímacímu řízení nebo úhradám kurzu můžete zasílat na czv@phil.muni.cz.

Otázky na obsah kurzu můžete směřovat přímo na lektorky kurzu.

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.

Další info