Trendy v informačním vzdělávání: výzkum jako zdroj inovací

Jakou zprávu nám dávají výsledky aktuálních výzkumů gramotností? Rozumíme díky nim lépe potřebám žáků a studentů? Jsou výsledky výzvou k inovaci pojetí a obsahu informačního vzdělávání? Jaké konkrétní inspirace pro učící knihovnice a knihovníky výzkumná šetření přinášejí? Kurz vám nabídne odpovědi na tyto otázky, příklady dobré praxe i příležitost vyzkoušet si, jak inovaci v zrcadle výzkumu provést.

Učící knihovníci, knihovníci, učitelé, studující KISKu, studující pedagogických programů.

Termíny kurzu

Období výuky 29. 4. – 20. 5. 2025
Počet účastníků
12 až 30

Při počtu účastníků nižším než 12 se kurz nebude konat

Cena

1 500 Kč

Prvním 30 uchazečům podle pořadí podání přihlášky bude zaslán odkaz pro úhradu kurzu.

Místo konání

Online kurz

Kurz tvoří 3 online synchronních setkání + samostudium asynchronních modulů.

Přihlásit se

Termín přihlášení
do 19. 1. 2025 (včetně)

Vše o studiu

Co se naučíte

Absolventi se naučí:
- vnímat smysl výzkumných šetření;
- číst a interpretovat výsledky v kontextu své profese či profesního směřování;
- skrze výsledky výzkumů reflektovat své vzdělávací aktivity a inovovat jejich témata, obsah i pojetí.

Online setkání:
  29. 4. - od 9 - 13 h
  6. 5. - od 9 - 13 h
  20. 5. - od 9 - 13 h

Uplatnění znalostí

Absolventi budou schopni aplikovat aktuální výzkumná zjištění do své praxe, což jim umožní lépe rozumět potřebám a očekáváním žáků a studentů. Inovativní přístup k informačnímu vzdělávání jim pomůže rozvíjet atraktivní a efektivní vzdělávací programy. Schopnost reflektovat a zlepšovat vlastní vzdělávací činnost zvyšuje profesní hodnotu a přispívá k udržitelnému rozvoji v knihovnictví a vzdělávání. Budou moci efektivněji plánovat vzdělávací programy, které odpovídají aktuálním výzvám v oblasti informační a čtenářské gramotnosti.

Jak se přihlásit

Přijímací řízení

Kurz bude otevřen při minimálním počtu 12 přijatých uchazečů. Přijato bude maximálně 30 uchazečů.

Uchazeči podávají elektronickou přihláškuPo ukončení sběru přihlášek (po 19. 1. 2025) budou prvním 30 uchazečům podle pořadí podání přihlášky zaslány pokyny pro podmíněný zápis a ztotožnění (ztotožňují se pouze uchazeči, kterým dosud nebyly vydány přihlašovací údaje do Informačního systému MU) a odkaz pro úhradu kurzu. Všechny tyto administrativní úkony je možné provést online. V případě neuhrazení poplatku ve stanoveném termínu bude místo nabídnuto dalšímu uchazeči v pořadí.

UPOZORNĚNÍ: Při zakládání přihlášky, prosíme, čtěte pokyny systému, vyplňte všechny povinné rubriky, ověřte svůj zadaný e-mail a zapamatujte si heslo, které do přihlášky zadáte. Pro vrácení zpět do přihlášky je bude po Vás systém vyžadovat. Jakmile vyplníte všechny povinné rubriky, umožní Vám systém přihlášku podatPro určení pořadí uchazečů musí být přihláška podaná. V případě, že nebudou vyplněny všechny povinné rubriky, systém neumožní podání přihlášky. Přihláška tak zůstane ve stavu založená, ale nepodaná.
Uchazeči, kteří již mají z minulosti přihlašovací údaje do Informačního systému MU, mohou podat e-přihlášku autentizovaně (po přihlášení do IS MU). Systém předvyplní jejich osobní údaje, které stačí jen zkontrolovat, případně opravit. Do přihlášky pak není nutné zadávat žádné heslo a do přihlášky je možné se vrátit kdykoli přímo v IS MU.

Požadované doklady

Úřední konverze maturitního vysvědčení nebo VŠ diplomu se dokládá přímo do e-přihlášek. Absolventi MU mohou doložit prostý sken diplomu.

Podmínky pro přijetí

Průběh studia, lektoři

Podmínky pro ukončení

Docházka + závěrečný projekt

Lektoři

Informace o kurzu

Zajišťuje Filozofická fakulta
Garant
Hodinová dotace 12
Délka vzdělávání v týdnech 3
Mikrocertifikát Ano

Váháte?
Máte otázku?

Zajímá vás obsah a podmínky studia kurzu Trendy v informačním vzdělávání: výzkum jako zdroj inovací? Zeptejte se nás:

Dotazy k přijímacímu řízení nebo úhradám kurzu můžete zasílat na czv@phil.muni.cz.

Otázky na obsah kurzu můžete směřovat přímo na lektorku kurzu.

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.

Další info