Evaluace akcí pořádaných v knihovnách i jinde
Kurz evaluace akcí pořádaných v knihovnách i jinde je určen pro knihovníky a další osoby v kulturním, vzdělávacím i veřejném sektoru, které mají potřebu systematicky vyhodnocovat akce a činnost svojí organizace. Předává účastníkům základy práce evaluátora v organizaci, je postaven na Metodice evaluace akcí knihovny, která vznikla v roce 2020 v ESF projektu Katedry Informačních studií a knihovnictví MUNI v Brně a je rozšířen o identifikované potřeby z praxe. Účastník kurzu je v jeho průběhu seznámen se širokou paletou možných postupů využitelných pro evaluaci akcí, současně řeší za podpory lektorek přípravu vyhodnocení svojí konkrétní akce.
Kurz je určen pro všechny osoby, které se podílí na organizaci akcí vzdělávacího či kulturního charakteru a mají potřebu je systematicky vyhodnocovat v návaznosti na činnost svojí organizace.
Termíny kurzu
Období výuky |
7. 3. – 7. 4. 2025
Kurz tvoří 3 online setkání v délce 3 hodiny (9:00-12:00), ve stejný den, opakování po 14 dnech (pátek 7. 3., pátek 21. 3. a pondělí 7. 4. 2025) V týdnu, kdy online setkání není, vypracovávají účastníci individuální úkol, který zasílají lektorkám ke konzultaci. |
Počet účastníků |
10 až 20
Při počtu účastníků nižším než 10 se kurz nebude konat |
Cena |
1 500 Kč Prvním 20 uchazečům podle pořadí podání přihlášky bude zaslán odkaz pro úhradu kurzu. |
Místo konání |
Online kurz |
Vše o studiu
Co se naučíte
Jak hodnotit akce, které pořádáte ve vaší organizaci? V tomto kurzu vás zkušené lektorky provedou metodami evaluace, abyste mohli nejen zjistit, jak úspěšné jsou vaše akce, ale i lépe pochopit, co přinášejí vašim návštěvníkům. Naučíte se pracovat s celou škálou hodnoticích metod, abyste dokázali vyhodnotit různé aspekty akcí. V praktických cvičeních budete mít možnost naplánovat a zrealizovat vlastní evaluaci, díky které se naučíte lépe strukturovat svůj plán a analyzovat výsledky.
Kurz vychází z Metodiky evaluace akcí knihovny, vytvořené na KISKu v rámci ESF projektu, a přizpůsoben je nejen knihovnám, ale také kulturním institucím a dalším organizacím, které pracují s komunitami a veřejností. Na konci kurzu budete mít k dispozici užitečný základ pro vyhodnocení vlastních projektů a akcí, který můžete aplikovat okamžitě ve své praxi.
Účastníci získají pohled na organizaci akcí očima evaluátora, tj. osoby zodpovědné za její vyhodnocení. Vyzkouší si vytvořit intervenční logiku akce v návaznosti na cíle organizace, připravit sběr dat pro sledování změny, seznámí se s metodami okamžité zpětné vazby a způsoby další práce se zjištěními z provedené evaluace.
Uplatnění znalostí
Absolvent: Zvýší svou kvalifikaci a rozšíří dovednosti v oblasti evaluace, což posílí jeho odborné kompetence. Bude schopen prokázat hodnotu a přínos akcí pro svou organizaci, což může podpořit další financování nebo rozhodování o budoucích projektech. Zlepší schopnost analyzovat efektivitu a dopad akcí, což může vést k lepším organizačním výsledkům.
Jak se přihlásit
Přijímací řízení
Kurz bude otevřen při minimálním počtu 10 přijatých uchazečů. Přijato bude maximálně 20 uchazečů.
Uchazeči podávají elektronickou přihlášku. Po ukončení sběru přihlášek (po 19. 1. 2025) budou prvním 20 uchazečům podle pořadí podání přihlášky zaslány pokyny pro podmíněný zápis a ztotožnění (ztotožňují se pouze uchazeči, kterým dosud nebyly vydány přihlašovací údaje do Informačního systému MU) a odkaz pro úhradu kurzu. Všechny tyto administrativní úkony je možné provést online. V případě neuhrazení poplatku ve stanoveném termínu bude místo nabídnuto dalšímu uchazeči v pořadí.
UPOZORNĚNÍ: Při zakládání přihlášky, prosíme, čtěte pokyny systému, vyplňte všechny povinné rubriky, ověřte svůj zadaný e-mail a zapamatujte si heslo, které do přihlášky zadáte. Pro vrácení zpět do přihlášky je bude po Vás systém vyžadovat. Jakmile vyplníte všechny povinné rubriky, umožní Vám systém přihlášku podat. Pro určení pořadí uchazečů musí být přihláška podaná. V případě, že nebudou vyplněny všechny povinné rubriky, systém neumožní podání přihlášky. Přihláška tak zůstane ve stavu založená, ale nepodaná.
Uchazeči, kteří již mají z minulosti přihlašovací údaje do Informačního systému MU, mohou podat e-přihlášku autentizovaně (po přihlášení do IS MU). Systém předvyplní jejich osobní údaje, které stačí jen zkontrolovat, případně opravit. Do přihlášky pak není nutné zadávat žádné heslo a do přihlášky je možné se vrátit kdykoli přímo v IS MU.
Požadované doklady
Úřední konverze maturitního vysvědčení nebo VŠ diplomu se dokládá přímo do e-přihlášek. Absolventi MU mohou doložit prostý sken diplomu.
Podmínky pro přijetí
- Požadované vstupní vzdělání: střední s maturitou.
Průběh studia, lektoři
Podmínky pro ukončení
Účastníci kurzu na základě předchozí výuky a splněných úkolů zpracují dokument shrnující jejich akci a metodický přístup k jejímu vyhodnocení (v předložené struktuře), na který dostanou zpětnou vazbu od lektorek. Nutná je také účast na alespoň dvou ze tří online setkání.
Lektoři
PhDr. Ladislava Zbiejczuk Suchá, Ph.D.
Kontaktní údaje
e-mail: sucha@phil.muni.cz
Ing. Jiřina Svitáková, MBA, Ph.D.
Kontaktní údaje
e-mail: jirina.svitakova@gmail.com
Mgr. Barbora Buchtová
Kontaktní údaje
e-mail: bara.buchtova@gmail.com
Informace o kurzu
Zajišťuje | Filozofická fakulta |
Garant | |
Hodinová dotace | 9 |
Délka vzdělávání v týdnech | 3 |
Mikrocertifikát | Ano |
Váháte?
Máte otázku?
Zajímá vás obsah a podmínky studia kurzu Evaluace akcí pořádaných v knihovnách i jinde? Zeptejte se nás:
Dotazy k přijímacímu řízení nebo úhradám kurzu můžete zasílat na czv@phil.muni.cz.
Otázky na obsah kurzu můžete směřovat přímo na lektory kurzu.
Podobné kurzy
Podívejte se na další kurzy s podobným zaměřením: