Informace o projektu
Generické objektové architektury v počítačové grafice a virtuální realitě

Logo poskytovatele
Kód projektu
GP201/06/P247
Období řešení
1/2006 - 12/2008
Investor / Programový rámec / typ projektu
Grantová agentura ČR
Fakulta / Pracoviště MU
Fakulta informatiky
Klíčová slova
Objektová analýza, návrhové vzory, fotorealistické zobrazování, graf scény, virtuální realita

V současné době se počítačová grafika používá v mnoha oblastech, od počítačových her, přes filmový průmysl až po systémy virtuální reality. Každá oblast přitom vyžaduje použití zobrazovacích algoritmů, které jsou specfické pro danou oblast, např. rychlé lokální osvětlení pomocí proudové architektury, fotorealistické zobrazování založené na fyzikálních principech šíření světla nebo integraci prostorové obrazové informace s hmatem a ostatními lidskými smysly. Konkrétní systémy proto používají svoje specifická a často monolitická řešení vhodná pro cílovou oblast použití, většinou ale bez možnosti rozšíření nebo modifikace.
Cílem výzkumu proto bude analýza a dekompozice zobrazovacích algoritmů a nalazení generických architektur a softwarových komponent propojujících různé cílové oblasti.
Při řešení budou použity koncepty moderní objektové analýzy, zejména UML a návrhové vzory.

Publikace

Počet publikací: 6


Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.

Další info