Informace o projektu
Generické objektové architektury v počítačové grafice a virtuální realitě
- Kód projektu
- GP201/06/P247
- Období řešení
- 1/2006 - 12/2008
- Investor / Programový rámec / typ projektu
-
Grantová agentura ČR
- Postdoktorské projekty
- Fakulta / Pracoviště MU
- Fakulta informatiky
- Klíčová slova
- Objektová analýza, návrhové vzory, fotorealistické zobrazování, graf scény, virtuální realita
V současné době se počítačová grafika používá v mnoha oblastech, od počítačových her, přes filmový průmysl až po systémy virtuální reality. Každá oblast přitom vyžaduje použití zobrazovacích algoritmů, které jsou specfické pro danou oblast, např. rychlé lokální osvětlení pomocí proudové architektury, fotorealistické zobrazování založené na fyzikálních principech šíření světla nebo integraci prostorové obrazové informace s hmatem a ostatními lidskými smysly. Konkrétní systémy proto používají svoje specifická a často monolitická řešení vhodná pro cílovou oblast použití, většinou ale bez možnosti rozšíření nebo modifikace.
Cílem výzkumu proto bude analýza a dekompozice zobrazovacích algoritmů a nalazení generických architektur a softwarových komponent propojujících různé cílové oblasti.
Při řešení budou použity koncepty moderní objektové analýzy, zejména UML a návrhové vzory.
Publikace
Počet publikací: 6
2008
-
Generic Rendering Architecture
Rok: 2008
-
POSTER: Virtual Scene as a Software Component
WSCG'08 POSTER Proceedings, rok: 2008
-
Virtual Scene Designed as a Software Component
Rok: 2008, druh: Účelové publikace
2007
-
Ontologies for Painting via Dialogue
Proceedings of the 2007 International Conference on Internet Computing ICOMP 2007, rok: 2007
2006
-
Component-based Rendering System
Spring Conference on Computer Graphics 2006, rok: 2006
-
Creating Pictures by Dialogue
Computers Helping People with Special Needs: 10th International Conference, ICCHP 2006, rok: 2006