Informace o projektu
Celoživotní učení v institucionálních souvislostech
- Kód projektu
- MUNI/A/0820/2013
- Období řešení
- 1/2014 - 12/2014
- Investor / Programový rámec / typ projektu
-
Masarykova univerzita
- Grantová agentura MU
- DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
- Fakulta / Pracoviště MU
-
Filozofická fakulta
- doc. Mgr. Petr Novotný, Ph.D.
- Mgr. Lenka Hloušková, Ph.D.
- doc. PhDr. Dana Knotová, Ph.D.
- doc. PhDr. Bohumíra Lazarová, Ph.D.
- prof. PhDr. Milan Pol, CSc.
- prof. PhDr. Milada Rabušicová, Dr.
- doc. Mgr. Martin Sedláček, Ph.D.
- prof. Mgr. Klára Šeďová, Ph.D.
- Mgr. Roman Švaříček, Ph.D.
- Mgr. Kateřina Trnková, Ph.D.
- doc. Mgr. Jiří Zounek, Ph.D.
Cílem projektu je kontinuální podpora výzkumných aktivit studentů doktorského studia oboru Pedagogika ÚPV FF MU. Navazuje na řešení projektů specifického výzkumu na ÚPV v předchozích letech s mírnou modifikací tematické struktury práce podle vývoje řešení doktorských projektů a výzkumné aktivity Ústavu pedagogických věd. Tématický rámec výzkumu přestavují jevy a procesy související s rozmanitými podobami celoživotního učení v rozmanitých institucionálních kontextech v návaznosti na výzkumný profil ÚPV FF MU. Půjde o výzkum reálné školní výuky, výzkum vnitřních procesů a vnějších podmínek rozvoje školy, a dále výzkum učení v neškolských institucionálních kontextech včetně pracovního prostředí organizací. Jednotlivé části výzkumu budou realizovány za pomoci souborů metod kvalitativního a kvantitativního charakteru podle povahy jednotlivých výzkumných témat. Očekávané výsledky obohacují zdrojovou základnu vztahující se k jednotlivým tématům a jejich dílčím aspektům, ukazují další možnosti výzkumu, ale také možnosti uplatnění výsledků v praxi a ve vzdělávací politice. Studenti doktorského studia se do projektu zapojují v návaznosti na vlastní výzkumné projekty.
Publikace
Počet publikací: 45
2015
-
Vyučování jako prostor k žákovskému učení?
Rok: 2015, druh: Další prezentace na konferencích
2014
-
(Re)konstruování školního vědeckého slovníku
Studia paedagogica, rok: 2014, ročník: 19, vydání: 1, DOI
-
Analytika učení – o čem mluvíme a co už víme
Rok: 2014, druh: Další prezentace na konferencích
-
Az iskola mint tanuló szervezet
Studies in Educational Science, rok: 2014, počet stran: 21 s.
-
Bílá místa na mapě jménem "víceleté gymnázium"
Rok: 2014, druh: Další prezentace na konferencích
-
Educational Research in Practice
Rok: 2014, druh: Další prezentace na konferencích
-
Everyday life at primary school through the prism of teachers in the era of so called normalization in Czechoslovakia (1969-1989)
Rok: 2014, druh: Další prezentace na konferencích
-
Everyday life in primary schools as seen by teachers in the so-called Normalization period in Czechoslovakia (1969-1989)
The many voices of oral history. Power and democracy. XVIII. International Congress of Oral History. Barcelona 9-12 July, 2014., rok: 2014
-
Historie a současnost víceletých gymnázií
Rok: 2014, druh: Popularizační texty
-
Jak se to dá udělat? Zavádění mentorské podpory v profesním rozvoji učitelů na základní škole.
Rok: 2014, druh: Další prezentace na konferencích