Informace o projektu
Učitelé v pozdní fázi kariéry
- Kód projektu
- GA406/08/0176
- Období řešení
- 1/2008 - 12/2010
- Investor / Programový rámec / typ projektu
-
Grantová agentura ČR
- Standardní projekty
- Fakulta / Pracoviště MU
- Fakulta sportovních studií
- Klíčová slova
- učitel, kariéra, další vzdělávání
Projekt je zaměřen na problematiku profesního působení učitelů v pozdní fázi jejich kariéry. Cílem výzkumného projektu bude popsat psychologické, pedagogické i některé sociologické aspekty profesionálního působení učitelů v pozdní fázi kariéry a naznačit okolnosti a možnosti rozvoje a využívání jejich pedagogického i osobnostního potenciálu pro rozvoj školy. Lze předpokládat, že výsledky šetření obohatí teorii v této oblasti a budou mít zřetelný dopad do školské praxe, reps. oblasti rovzoje škol, vzdělávání učitelů a ředitelů škol.
Publikace
Počet publikací: 26
2012
-
Age management - téma pro školy?
Rok: 2012, druh: Další prezentace na konferencích
2011
-
Mentoring jako podpora mezigenerační spolupráce ve škole
Pozdní sběr. O práci zkušených učitelů., vydání: Vyd. 1, rok: 2011, počet stran: 7 s.
-
Procesy stárnutí a jejich možné důsledky pro učitelství
Pozdní sběr. O práci zkušených učitelů, vydání: 1. vyd., rok: 2011, počet stran: 10 s.
-
Státnoucí pracovní síla v kontextu stárnoucí společnosti
Pozdní sběr: O práci zkušených učitelů, vydání: Vyd. 1, rok: 2011, počet stran: 7 s.
-
Učitelé v pozdní fázi kariéry - z výzkumných dat.
Pozdní sběr. O práci zkušených učitelů., vydání: 1. vyd., rok: 2011, počet stran: 37 s.
-
Učitelství v číslech - k věkové a genderové struktuře učitelstva
Pozdní sběr: O práci zkušených učitelů, vydání: Vyd. 1., rok: 2011, počet stran: 9 s.
-
Vývoj a kariéra učitele
Pozdní sběr. O práci zkušených učitelů., vydání: Vyd. 1, rok: 2011, počet stran: 14 s.
2010
-
Intergenerationale Unterstützung unter Lehrern
New Pathways in The Professional Development of Teachers, rok: 2010
-
Intergenerationale Zusammenarbeit von Lehrern
Transformationsprozesse im europäischen Bildungsraum, rok: 2010, počet stran: 7 s.
-
Mentoring jako forma kolegiální podpory a strategie dobré školy
Pedagogika, rok: 2010, ročník: 55, vydání: 3-4