Informace o projektu
Škola: výzkum vnitřních procesů a vnějších podmínek jejího fungování
- Kód projektu
- GD406/09/H040
- Období řešení
- 1/2009 - 12/2012
- Investor / Programový rámec / typ projektu
-
Grantová agentura ČR
- Doktorské granty
- Fakulta / Pracoviště MU
- Filozofická fakulta
Obecným cílem předkládaného projektu je podpora výzkumu doktorských studentů v široce definovaných pedagogických vědách, výzkumu zabývajícího se významnými otázkami tématu škola a některými těsně souvisejícími tématy. Výzkumný projekt se zaměřuje na otázky makro- i mikroúrovně chodu školy. Konkrétně jde o řízení a rozhodování ve škole, o některé rituály školního života, o kulturu klíčových procesů probíhajících ve škole, o možnosti rozvoje dovedností žáků regulovat své učení, o participaci žáků na samosprávě školy, o vztah školní práce a estetické výchovy. Projekt je zaměřen také na učitele, na profesní rozvoj učitelů při projektování školního kurikula, na procesy dosahování kvality pedagogické práce a konečně také na otázku identity učitele. Kombinace přístupu základních aplikovaných pedagogických disciplín s přístupy v hraničních disciplínách by měla přinést nové perspektivy v diskurzu škola v široce zaměřeném pedagogickém výzkumu. Účastníci projektu plánují publikovat individuálně kolektivně, v rámci mobility a jejich dalšího odborného růstu navrhuje vedoucí tým rozsáhlou spolupráci s řadou akademických a vědeckých institucí.
Publikace
Počet publikací: 93
2014
-
Sekundárna socializácia do dobrovoľníckej organizácie
e-pedagogium, rok: 2014, ročník: 1, vydání: 1
2013
-
Ako sa z výskumníka stáva domorodec a z domorodca zase výskumník. Ako sa (ne)robí výskum vo vlastnej sociálnej skupine
Když výzkum, tak kvalitativní. Serpentinami bádání v terénu, rok: 2013
-
Everyday life in Czech elementary minority school in the First Czechoslovak Republic in 1918-1938
Rok: 2013, druh: Další prezentace na konferencích
-
Zvládání vstupního šoku ruskými studenty na českých vysokých školách
Rok: 2013, druh: Další prezentace na konferencích
2012
-
Action zone theory and classroom communication in Czech elementary schools
Rok: 2012, druh: Další prezentace na konferencích
-
Akčná zóna na českých základných školách - mýtus a či realita?
Rok: 2012, druh: Další prezentace na konferencích
-
Classroom communication in relation to pupils'seating position
Rok: 2012, druh: Další prezentace na konferencích
-
České obecné menšinové školství ve světle vybraných česky psaných pedagogických časopisů z let 1918-1938
Rok: 2012, druh: Další prezentace na konferencích
-
Interaction of Teachers’ Explanations with Pupils’ Clarifying Strategies
Rok: 2012, druh: Další prezentace na konferencích
-
Konštruovanie identity vysielajúcich v študentskom rádiu
Rok: 2012, druh: Další prezentace na konferencích