Informace o publikaci

K metodologickým standardům kvantitativních studií v pedagogice: Jak psát o výzkumných zjištěních?

Logo poskytovatele
Autoři

MAREŠ Jan VLČKOVÁ Kateřina

Rok publikování 2013
Druh Článek v odborném periodiku
Časopis / Zdroj Pedagogická orientace
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
www Full-text v časopisu Pedagogická orientace 2013/4
Doi http://dx.doi.org/10.5817/PedOr2013-4-455
Obor Pedagogika a školství
Klíčová slova quantitative educational research; research report standard; publication standard; empirical studies; APA style; Czech educational science journals
Přiložené soubory
Popis Cílem studie je přispět do debaty ohledně metodologické kvality a standardů kvantitativního výzkumu a prezentace a publikace jeho zjištění. Ve studii nejprve diskutujeme o tom, proč vlastně publikovat výsledky výzkumu, a následně pojednáváme, jak o výzkumu a jeho výsledcích psát. Teoretickým východiskem jsou zahraniční publikační standardy (např. APA, AERA) a metodologická literatura. V druhé části studie na základě analýzy obsahových požadavků českých recenzovaných časopisů a významných konferencí k pedagogickému výzkumu se věnujeme tomu, co je explicitně požadováno a co by bylo vhodné v současnosti v českém prostředí požadovat od výzkumů a empirických studií v pedagogice, a to i v kontextu mezinárodních úzů či standardů. Z analýzy vyplynulo, že časopisy a konferenční výbory metodologické požadavky či standard podrobněji nespecifikují a předpokládají jeho implicitní sdílení.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.

Další info