Zde se nacházíte:
Informace o publikaci
Interaktivní tabule jako nástroj pro osvojení kartografických dovedností žáků
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2009 |
Druh | Článek ve sborníku |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Klíčová slova | cartographic skills; interactive board |
Popis | Příspvek představuje jeden ze způsobů osvojování katrografických dovedností a znalostí (čtení mapy, analýza, interpretace, použití mapy a tvorba mapy), které by si měli osvojit žáci základních škol. S využitím potenciálu geografických informačních systémů a interkativní tabule, jako moderních pomůcek současného školství, se otevírá nová cesta,jak aktivně pracovat s geografickým materiálem. Učitelům se tak nabízí možnost učit v souladu s didaktickými principy a současně využívat moderní technologie zmíněné výše a rozvíjet u žáků požadované kartografické dovedenosti, s důrazem na porozumění, analýzu, hodnocení a praktické využití. Příspěvek vznikl v rámci výzkumného projektu MUNI /41/098/2009, Zhodnocení rozvoje vybraných kartografických dovedností s využitím geoinformačních technologií ve výuce zeměpisu na základní škole, financovaného v r. 2009 Pedagogickou fakultou MU. |
Související projekty: |