Project information
INTERES - Informační technologie realizované spoluprací
- Project Identification
- CZ.1.07/1.3.00/51.0035
- Project Period
- 10/2014 - 9/2015
- Investor / Pogramme / Project type
-
Ministry of Education, Youth and Sports of the CR
- Operational Programme Education for Competitiveness
- 1.3 Further education of employees of schools and educational institutes
- MU Faculty or unit
- Faculty of Arts
- Cooperating Organization
-
Základní škola Svitavy
Elementary school Vendolí
Church Primary School in Kroměříž
Elementary school and kindergarten Orechov
Primary School and Kindergarten Podolí
Primary School and Kindergarten Březolupy
Elementary school Radiměř
Morkovice Elementary School, an organization
Elementary school Svitavy, Rieger
Elementary school and kindergarten Trstěnice
Elementary school and kindergarten Nesovice
Elementary school and kindergarten Ostrožská Lhota
PRIMARY SCHOOL AND KINDERGARTEN Koclířov
Primary School and Kindergarten Boršice
Elementary school Svitavy, Felberova 2
Elementary school Rousínov
Elementary school and kindergarten Hradec nad Svitavou
Elementary school Bela Jensen, Opatov
Elementary school Vitejeves
School of Nursing, Svitavy
Business Academy and the Higher School of Economics, Svitavy
Special Primary School Svitavy
Dance Conservatory Brno, Nejedleho
Elementary School and Kindergarten Lower Kaunitz
Elementary school Austerlitz
Primary School and Kindergarten Březí
Kindergarten and Elementary School Trebovice
Primary School and Kindergarten, Deblín
Elementary school Chotěboř
Elementary school T.G.Masaryka, Ivančice
high school Polička
Primary School and Kindergarten Opatovec
Cíle projektu vycházejí z rámce definovaného zněním výzvy:
1. Poskytnout mentorskou podporu a prezenční vzdělání v konkrétních oblastech ředitelům škol.
2. Realizovat vzdělávací prezenční aktivity pro pedagogické pracovníky, zaměřené jednak na seznámení se s dotykovými zařízeními, jednak s praktickým a funkčním využíváním dotykových zařízení v konkrétních
edukačních situacích jednotlivých předmětů.
3. Vytvořit ke všem prezenčním vzdělávacím aktivitám e-learningové metodické podpory a poskytnout je cílovým
skupinám.
4. Reflektovat průběžně všechny vzdělávací aktivity výzkumnými nástroji a vytvořit výzkumné publikační výstupy.
5. Vytvořit hned na počátku projektu znalostní portál pro sílení, informovanost a budování odborné komunity.
Ke splnění všech cílů povede následující postup s konkrétními výstupy:
Na počátku projektu vytvoří realizační tým webový znalostní portál pro poskytování kontaktů, vzájemnou
komunikaci, publikaci dílčích výstupů a sdílení napříč partnery i realizačním týmem. Poté proběhne první kolo
evaluace v partnerských školách, řízené ŘO OP VK, výsledkem bude poznání výchozího stavu v oblasti znalostí
a využívání dotykových ICT v partnerských školách. Dále realizační tým uspořádá konferenci Ředitel pro školu
21. století, která bude programem seminářů a odborných přednášek reflektovat témata definovaná ve výzvě a odstartuje síťování ředitelů. Dále lektoři týmu připraví prezenční a souběžně e-learningové vzdělávací moduly pro
aktivity 2-8 včetně fakultativní aktivity Metodik ICT. Poté ve spolupráci s koordinátory škol vznikne harmonogram a bude zahájeno a realizováno individualizované vzdělávání v jednotlivých školách na míru
oborovým potřebám pedagogů. Zájemci absolvují e-elarningovou část kurzu DVPP Koordinátor ICT. Nakonec proběhne druhé kolo evaluace, které bude reflektovat stav oblasti znalostí a využívání dotykových ICT v partnerských školách. evaluace bude zpracována do výzkumné zprávy, zpřístupněna parnterům a publikována.
Publications
Total number of publications: 51
2015
-
3D tisk ve školním prostředí
Metodický portál RVP: Základní vzdělávání [on-line], year: 2015
-
Aplikace pro tvorbu animací ve výtvarné výchově
Tablet ve školní praxi, edition: Vyd. 1., year: 2015, number of pages: 7 s.
-
Bezpečnost na internetu
Year: 2015, type: R&D Presentation
-
Digital information curation as a form of formation of personalized learning enviromenments
DisCo 2015 : From analog education to digital education 10th Conference Reader, year: 2015
-
Digitální informační kurátorství a jeho využití v konstruktivisticky orientovaném vzdělávání
INFORUM 2015: 21. ročník konference o profesionálních informačních zdrojích, year: 2015
-
Digitální informační kurátorství v pedagogickém kontextu
Year: 2015, number of pages: 85 s.
-
Dotyková zařízení ve výuce anglického jazyka
Tablet ve školní praxi, year: 2015, number of pages: 10 s.
-
Dotykové technologie a inkluzivní aspekty vzdělávání
Tablet ve školní praxi, edition: Vyd. 1., year: 2015, number of pages: 11 s.
-
Environmentální výchova jako výchova ke kriticky reflektivnímu občanství
Tablet ve školní praxi, edition: Vyd. 1., year: 2015, number of pages: 6 s.
-
Hledání výukových aplikací
Tablet ve školní praxi, edition: 1. vyd., year: 2015, number of pages: 9 s.