Informace o projektu
Intervence do procesu rozvíjení pedagogických dovedností studentů učitelství v průběhu jejich praxe na fakultní škole
- Kód projektu
- GA406/03/1349
- Období řešení
- 1/2003 - 12/2005
- Investor / Programový rámec / typ projektu
-
Grantová agentura ČR
- Standardní projekty
- Fakulta / Pracoviště MU
-
Pedagogická fakulta
- PaedDr. Jan Šťáva, CSc.
- PhDr. Hana Filová, Ph.D.
- doc. Mgr. Jiří Havel, Ph.D.
- doc. PaedDr. Hana Horká, CSc.
- prof. PhDr. Věra Janíková, Ph.D.
- prof. PhDr. Josef Maňák, CSc.
- doc. PhDr. Stanislav Střelec, CSc.
- prof. PhDr. Oldřich Šimoník, CSc.
- prof. PhDr. Vlastimil Švec, CSc.
- doc. RNDr. Josef Trna, CSc.
- Další fakulta/pracoviště MU
-
Centrum jazykového vzdělávání
- PhDr. Jiří Vacek, CSc.
Podstatou projektu je navrhnout účinné intervence do procesu rozvíjení pedagogických dovedností studentů v průběhu jejich praxe na fakultní škole. Intervence budou projektovány tak, aby podporovaly individiuální rozvoj studentů, jejich pedagogické experimentování, sebereflexi a autorebulaci. Návrh bude vycházet z analýzy intervencí, které v současné době uplatňují cviční učitelé a oboroví didaktikové (také tato analýza bude součástí projektu), nových poznatků psychodidaktiky, pedeutologie a pedagogické psychologie i výzkumných poznatků a zkušeností řešitelského týmu. Navržené intervence budou empiricky ověřeny. Nalezení účinných intervencí do procesu rozvíjení pedagogických dovedností studentů v průběhu jejich praxe na fakultní škole bude hlavním výsledkem řešení projektu. Současně se předpokládá, že řešení projektu přispěje k hlubšímu poznání zákonitostí individuálního rozvoje pedagogických dovedností studentů učitelství. Dalším výsledkem bude kurikulum kurzu pro cvičné učitele na fakultních školách a oborové didaktiky.
Publikace
Počet publikací: 116
2014
-
Zmapování odborného školského diskursu utvářejícího podmínky edukace romských žáků.
Rok: 2014, druh: Další prezentace na konferencích
2010
-
Bologna-Prozess und die Lehrerbildung in Tschechien.
Hochschule und Schule in der internationalen Diskussion: Chancen und Risiken neuer Entwicklungen., rok: 2010
2009
-
Škola bez moderní technologie - mlýn bez vody
Kurikulum a výuka v proměnách školy, rok: 2009
2008
-
Reflexe praktické pregraduální přípravy učitelů 1. stupně ZŠ na PdF MU
Pedagogické praxe a oborové didaktiky, rok: 2008
-
TESTING LANGUAGE COMPETENCE IN UNIVERSITY NON-PHILOLOGY DOCTORAL STUDENTS
Sociokulturní kompetence ve výuce cizích jazyků. Sborník z mezinárodního semináře. Poděbrady 2008, rok: 2008
2007
-
ECOLOGICAL/ENVIRONMENTAL EDUCATION ACROSS THE CURRICULUM OF UNDERGRADUATE TEACHER TRAINING FOR LOWER CLASSES OF ELEMENTARY SCHOOL
Die Qualitat von Lehre und Unterricht vor neuen Herausforderungen. Kompetenzen - Standards-Module., rok: 2007
-
Ein Modul für die Ausbildung von Primarlehrkräften
Die Qualität von Lehre und Unterricht von neuen Herausforderungen, rok: 2007
-
Fyzika v pytlíku
Veletrh nápadů učitelů fyziky 12, rok: 2007
-
Koncepční polarity a komplementarity v ekologické výchově
Environmentální výchova:nové cesty, rok: 2007
-
Obsahová struktura portfolia - volba nebo povinnost?
Portfolio v profesní přípravě učitele, rok: 2007